Jenguk iklan kat sini

Isnin, Disember 01, 2014

TEPUNG TORAK..

Pernah tengok kuih tradisonal ini..?
Ini namanya kuih Tepung Torak.. Bukan tengkorak ye..
Aku pun tak tau kenapa namanya Tepung Torak..
Yang aku tau makan jer..
Kuih ini dibuat dengan tepung beras..
Lain-lain bahan aku tak tau..
Lepas tu dibungkus macam pocong dengan daun pisang dan dikukus kot..
Entah aku pun tak tahu..
Kuih ini memang sedap dan aku memang suka sangat..
Ada dua perisa.. Putih dan Hijau ..
Ini hijau perisa pandan.. Putih perisa biasa kot.. hehehe
Aku suka perisa pandan..
Emmmm.. Sedappp..I likeeee....!!!
Sekarang dah susah nak jumpa kuih muih tradisonal macam ni..
Tak semua orang yang pandai membuatnya..
Kuih ni kalau tak pandai bancuh dengan sukatan yang betul,
comfirm tak menjadi..
Sebab bila masak dengan daun pisang ia akan meleleh keluar..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan